15 april 2013

I helgen så var min ( Mackans) ena son med i Örebrocupen i innebandy. Då tänkte jag passa på att ta en tur till Attitude baits när man var i Örebro. På lördagen så spelade Elliot sin sista match för dagen kl 13.15 . Matchen slutade strax efter 14 och Attitude baits stängde kl 15. Så det var bara att slänga sig in i bilen och sticka i väg så fort matchen var slut.
Jag kom till Attitude baits runt halv 3 , så jag hade 30 min på mig att hitta något att köpa .
Där inne höll Stephan och några andra packa upp efter fiskemässan. Dom har ju några beten att packa upp.
Väggarna där inne är ju proppfulla med beten. Man bara står där och tittar. Jag visste att jag skulle ha en Hellhound så en sådan tog jag på en gång.
Sen började jag och Stephan snacka lite när han stog och packade upp " några" Bull Dawg.
 Den väggen är riktigt fin. Dom finns i hur många färger som helst. Flera av färgerna är det bara Attitude baits som har.
 Jag blev sugen på en Double Dawg regular som är den lilla av dom ca 150 gr . Den största väger hela 450gr!!!
 Han visade mig en avgjutning ( tror jag) som han precis hade fått av sin 55,5 inch muskie , ca 140 cm och runt 1 m i omkrets!!! riktigt coolt.

Snackade även om spön för lite tyngre beten, runt 300 gr , kände på några stycken . Hans St croix Legend , Muskie innovations och Savage gear big pike trigger. Alla kändes hel ok ,men det blev inget köp av spö just nu men det kommer nog.

Pratade även lite Rügen också. Det lutar nog åt att jag kommer att boka in det i slutet på 2014.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar