21 november 2013

Sveriges funktionshindrades frilufts & fiskeförening

Idag var jag och hälsade på Ella och Jonas på Sveriges funktionshindrades frilufts & fiskeförening i Norrtälje.
Jag hade träffat och pratat lite med  Ella tidigare när jag var på fiskekryssningen.

Jag hade några beten som jag inte använde så jag frågade om dom ville ha dom.
Eftersom  SFFF är en idieell  förening så är ju så klart alla bidrag enormt uppskattade.
Jag var där strax efter 8.30 för dom skulle ha  ett möte kl 10.
Det blir perfekt tänkte jag. Då kan jag åka vidare , tänkte kika på ett nytt flugspö till gädda.
Så blev det inte . Jag blev kvar och åkte hem runt 13. 
Det var så intressant att lyssna på allt dom gör och har på gång.



Ella visade mig båten en Fred 25 från Hanterbara båtar som dom använder till sin verksamhet.
Fred 25 är en nyskapande aluminiumbåt för dig som ställer höga krav på kvalité. Tack vare den fällbara rampen i fören kan du enkelt komma ombord, även om du har en funktionsnedsättning . Båten är extremt stabil och med sin bredd och stora plana ytor tilltalar den dig som vill ha en praktisk båt av professionell standard och högsta kvalité



 Jag var så glad att jag åkte dit . Jag träffade 2 riktigt härliga nya vänner.
Ni gör ett grymt jobb.
Vi kommer garanterat ses igen.

Här visade Ellas hund Ozzy att det var dax att åka hem nu:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar