30 mars 2014

Helgens fisketur

I lördags stack Micke och jag ( Mackan ) ut på en tur.
Det var Mickes andra tur och min första tur för i år.
Så underbart att det äntligen är dax.


Vi fick börja med att leka isbrytare  i hamnen.
Det låg ett tunt lager is där.
Men vad gör det när man ska ut och fiska.
 Dagens bete för mig var Stampe betet som jag köpte på mässan.
Det tog inte många kast innan denna 106cm knep betet.

Det blev ingen tuff fight, men när den närmade sig båten så kände jag att den är helt ok .

 Micke  körde en del flugfiske och denna 78 cm knep han på fluga, Bauer tub.
Micke var den av oss som körde mest med flugspöt.
Jag måste nog gå en kastkurs för jag är ej nöjd med mig när det gäller flugfisket.
Själv så har jag inte tagit någon gädda på fluga än, men det kommer hoppas jag.


 Vi är riktigt nöjda med nya elmotorn. 
Fisket blir så mycket effektivare med elmotorn.

 Här är min 11 år gamla  Rocket rulle som fått en make over ( lite UT trim) .
Kommer nog att köra med den i år, så nöjd med den nu.

 Kvällen blev riktigt fin.
Vi förstår inte oss på folk som inte vill vara ute på sjön en fin kväll dom denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar