18 december 2014

18 Dec

I dag var jag ledig från jobbet och då tyckte jag att det skulle passa perfekt att åka i väg och fiska några timmar.
Vädret var väl så där kan man säga.
När jag satt och åt frukost så började det snöa rätt ordentligt.
Men har man bestämt sig för att fiska så är det bara att ge sig av.
 För det blir nog inte så många mer pass i år tror jag.
Malin ( Min sambo) skakade bara på huvudet när jag stod i hallen med mitt spö i handen och sa hej då till henne.
Ska du verkligen ut och fiska i detta väder sa hon.

Men som tur var så slutade det snöa efter ett tag.

Första stället jag kom till såg inte alls bra ut. 
Bara en massa is !!
Riktigt sorgligt tycker jag.

Nästa ställe såg det bättre ut .
Det fanns ingen is där, men tyvärr så fanns det ingen fisk heller.

Stället jag fiskade på var inte det hetaste stället jag vet .
Men det var öppet vatten.
Betena jag fiskade med idag var  Birkans Silencio

och 
Rasmus Von Carlströms Hyfsen.

Det blev inga fiskar i dag , men jag fick stå och kasta lite .
Känns lite ovanligt att stå och fiska från land med  mindre än en vecka innan julafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar