17 maj 2015

Guidning med Johan Broman

I går så var jag ( Mackan) Jari, Johan och Thomas från Roslags Pike ut på en guidad tur med Johan Broman.
Vädret var riktigt fin för en dag på sjön, men inte riktigt ultimat för gäddfiske.

Jari packar upp sina fiskeprylar




Bara att hålla i hatten när vi åker mellan ställena.

Thomas fixar sitt flugspö medans jag och Jari planerar lite,



Så här ser det ut när skarvarna får bestämma.
Det ser inte så fint ut och luktar riktigt illa.

Som sagt var så kunde vi haft bättre fiske men jag lyckades peta upp 2 st och Jari 1 men vi hade en hel del kontakter på andra fiskar.
Vi hittade ett riktigt härligt ställe där det fanns en gädda som inte gillade att vi var där.
Den var på Thomas fluga minst 4 ggr och var på alla andras bete minst en gång.
Dom 2 betena som funkade för mig var Birkans Silencio i Team Arnö färgen
och en av mina Mc Rubber

En närbild på Jaris gädda




Vi tog en liten bensträckare och Broman passade på att tanka lite.
Ett stort tack för en riktigt trevlig fiskedag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar