09 juli 2013

Kvällstur

I går kl 14:42 fick vi sms av Micke där han skrev: Någon som är sugen på ett kvällspass????
Strax efter det så var det bestämt.
Det var bara att sticka hem och ta beteshinken och ett spö och ge sig iväg.
17.40 så var det dax för Micke Johan och mig  att ge oss ut på sjön.

Jag hade lite brått när jag skulle ge mig iväg så jag hann inte köpa några dammsugare. 
Dammsugare måste man ju ha med sig när man fiskar och man får absolut inte äta någon för än någon i teamet får fisk. 
Det brukar inte gå så bra för mig om man glömmer dom.
Så blev det även denna gång.
När jag kom fram till båthamnen och skulle ta på mig Leechbrillor  så hade ena bågen gått sönder.
Min flytväst blev för blöt när jag tagit av mig den när den trillat ner på båtgolvet och  VIPS så blåste den upp sig!!

Fisket gick ovanligt bra fast jag glömt dammsugarna.
Johan var den som fick mest fisk.
Han kan stå emot dammsugarnas onda krafter.
Här så släpper Johan tillbaka firren.

Min var bara runt 75cm så jag fick sträcka händerna mot kameran.

Bäst gick det för Johan som fick denna 92a

Äkta kärlek till gäddfisket.


Vindarna hade svårt att bestämma sig. 
Först så blåste det , sen så blev det vindstilla, vinden vände och så blåste det upp igen.
Men det är så härligt att vara ute på sjön.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar