27 november 2014

Fiske från land

Idag var jag ( Mackan) ledig från jobbet så då passade jag på att sticka iväg några timmar och fiska lite från land.
Jag messade Johan när jag var på väg.
Han skulle kasta i sig lite frukost först , sen skulle han dyka upp .

Det är ju inte så jätte skönt väder men några solstrålar lyckades leta sig igenom dom grå molnen.

Kan inte skryta med att det högg allt för mycket fisk. 
Jag flyttade mig en bit bort .
Slängde på en Svartzonker Bigtail Grub och gjorde ett kort kast.
Vevade ett par varv och sen tog det stopp .
Fan !! tänkte jag , typiskt !!! jäkla växter.
Men sen bjöde sig spöt.
FISK!!
Den kändes riktigt ok.
Lyckades få upp den och efter lite trixande och  så la jag ner den i gäddsäcken.
Jag la måttbandet över fisken och säcken och såg att den var strax över metern.
La ner säcken i vattnet så att fisken skulle återhämta sig.
Ringde upp Johan och kollade om han var på G.
Berättade ivrigt att jag fått en 100+are från land!!
Det är ju inte varje dag man lyckas med en fin fisk från land.

Det man ska tänka på ( fan va klantig jag är) är att kolla att säcken är riktigt stängd!!
Det var inte min säck!!
Jag tittade till gäddan när den rörde sig i säcken.
Kände sen att jag inte kunde vänta på att Johan skulle komma.
Så jag tänkte lyfta upp säcken och mäta gäddan ordentligt nu.

Då simmade gäddan ut igenom öppningen i säcken och där stod jag med en blöt och tom säck !!!
Jag fick nog en chock när jag stod där med den tomma säcken.
Började kasta som en galning runt om kring mig i hopp om att gäddan skulle vara korkad och hugga en gång till. Men tyvärr så var det en smart gädda !!!
Det var riktigt nära att jag fick lite "smuts" i ögat där jag stod och kastade och svor över att gäddan stuckit i väg. Fan va klantigt av mig!!!
Men jag kommer aldrig göra om det igen!!!!!


Jag märkte inte att min hand blödde en del .
Tyckte att veven kändes hal och att pek och ringfingret var kladdiga.
Fick 2 fina jack i fingret och lite små sår på handen.
En handduk senare och en kompress så ordnade det upp sig.

Skönt att man har något minne kvar från fisken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar