03 november 2014

KIng of Mälaren Hösten 2014

I lördags var det äntligen dax för King Of Mälaren Hösten 2014
Riktigt kul att träffa alla fiskevänner innan starten. Vissa har man bara snackat med på facebook mm .
Så det är kul när man får snacka med dom på riktigt också.
Det känns som fiskefamiljen bara växer och växer.

Här är det våra vänner från Team G som är på väg till starten.

När båtarna börjar samla sig i klungor innan start då stiger spänningen i båtarna.
Man känner hur pulsen ökar , tankarna far igenom huvudet.
Hur många fiskar kommer vi att få? , hur stora får vi? , hur långt kommer det att räcka?


Våra vänner från Team Hauki med inhopp av Max från Team Vallius är redo för start.

Vädret var väl inte det skönaste att fiska i men det kan ju alltid vara värre , det kunde ju snöat.
Det var en härlig stämning i båten trots att det troligen var teamets sista tävling för i år.
Vi är väl inte det bästa teamet..än,  men jag tycker vi är ett jävligt bra team.  Vi fungerar grymt bra ihop.


Vi lyckades peta upp 7 fiskar med en topp på 99cm . Totoalt 365cm på 5 dom 5 längsta.
Johan var den som fick den och det blev även tävlingens 6e längsta fisk.
Johan fick även den gädda som var skyggast och ville absolut inte vara med på bild.
Flera av gäddorna var bara på och nafsade lite försiktigt bak på betena. Jag hade en som tog lite försiktigt längst bak på betet och jag missade mothugget så den släppte. Då blev jag " lite" sur och sa "något" fult ord och slog spötoppen i vattnet. Då ångrade  nog sig gäddan lite och bestämdes sig för att ge mig en chans till. Då gick det bättre.


Jag fick inga stora gäddor så jag var " tvungen"att fronta mina gäddor till max.

Här njuter Micke av det " underbara" vädret.

Varmt å skönt var det .

Som tur var så hade vi med oss lite varm gulash som man kunde värma sig lite med .


Johan fick ju 6e längsta fisk och fick en fin håv och en kartong med beten mm.

Stort grattis till Pikebusters/ Sumpan sportfiske som vann lagtävlingen på 453cm
och till Rolle i Top predator Swe som tog tävlingens längsta gädda 112cm.

Tack Jensa för en bra tävling som vanligt .
Vi ses i vår på King of Mälaren .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar