23 mars 2015

Fiske från land

Idag var jag ledig så då passade jag på att sticka iväg på en liten fisketur.
Tänkte köra lite fiske från land idag.
Jag laddade en termos med lite kaffe och gav mig iväg.
Dagen till ära så dammade jag av mitt gamla Sjöbjörnen Hc 9 fots spö och min gamla ambassadeur 5000 classic (ca 20år gammal)
Eftersom man oftast kör med betydligt kraftigare grejer så var det kul att testa något lättare.

Ville känna på lite hur man fiskade förr när man var yngre och inte hade "en miljon" prylar.
Jag riggade spöt med det klassiska betet mörtblänk.
Ett drag som har jag tyvärr inte använt så mycket den sista tiden.


Första fisken jag fick var ganska prick 50 cm lång.
Efter några kalla och blåsiga timmar och en kafferast senare så skulle jag bara kasta några kast till.



Då högg denna 91 cm gädda på mitt mörtblänk.
Det var ju lite roligare att drilla fisken på den här utrustningen än den jag brukar använda.

Det var en riktig tur att en person gick förbi mig precis när jag fått gäddan så han fick vara fotograf åt mig.
Jag tycker jag ser lite tveksam ut men fotografen gjorde det han skulle.
Tack vem du nu var.

På den här bilden hade jag nog fått lite mer förtroende för fotografen.

Det kändes riktigt kul att köra "light" fiske eller "enklare" fiske än vad man brukar göra.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar