29 mars 2015

Inte den varmaste dagen vi fiskat på.

Vi valde nog fel dag att åka ut på.
Lördagens väder var betydligt trevligare en dagens.
När vi fiskat ett tag och känseln började avta i dom flesta fingrarna så beslöt vi oss för att ta en liten bensträckare i hopp om att få tillbaka värmen en aning i fingrarna.
Det fungerade väl sådär.

                                  
Som tur svar så var bävern inte klar med trädet, så det gick att lägga till där.

                             
Johan tog den första fisken som vanligt.
 Vi måste få ett stopp för det.
Micke och jag måste nog ha ett hemligt möte och diskutera problemet.

                              
Här visade Johan konsten att fronta en fisk.

                              
Min gädda var ingen idé att fronta, det skulle inte hjälpa så mycket.

En sak som hade varit grymt att få med på bild eller film var när Johan ( mästaren på mothugg) skulle kroka en av hans gäddor idag.
Jag vet att han e en jävel på det, eller min nacke vet det.
Den har fått känna på kraften på Johans mothugg.

Fast man var riktigt kall och stel idag så hade Johan laddat mothuggskraften till max.
Så när en av hans gäddor högg idag, fick den känna på mothugget XXL.
Det var nog som en V12 motor med lustgas.
Jag såg det grymma mothugget och insåg direkt att han hade fått fisk.
För gäddan kom flygande i en jävla fart mot båten!!!
Undrar hur den gäddan tänkte där.

Det är nog den ända gång jag sett en flygande gädda.

Alltid kul att komma ut och fiska, men vi kände eller våra händer kände att det var dax att bryta lite tidigare än vi tänkt oss. Nu är det bara att ladda om inför nästa tur.
Skitfiske på er!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar