06 april 2015

Svängde förbi mr Wolfcreek

Det är 7de påsken jag ( Marcus med familj) åker upp till mina underbara vänner i jämtland.
När man ska till trakterna runt Östersund så kan man ju alltid svänga förbi Anders Ulvforsen
När Micke och jag  var på fiskemässan i Jönköping så passade vi på att snacka lite med Anders och då berättade jag att jag och familejn skulle åka upp till Östersundstrakten i påsk.

Ring mig och kolla om jag är i verkstaden när du kommer upp till Östersund, sa han.
Så när vi kom till Östersund så släppte jag av familjen vid Lillänge Köpcentrum och pep snabbt iväg till Anders verkstad.

Snäll som han är så bjöd han mig på en kaffe och en rundtur i verkstaden.

Verkstaden hade växt en del sen jag var där sist. 
Det hade dykt upp en gummiverkstad också.
Härlig känsla att gå omkring bland rummen och se alla betena.
Betesnörd som jag är.
Kul att få se rummen där alla wolfarna föds.

Allt ifrån träbit till färdigt bete och hur det gick till att gjuta gummibetena.
När man ser hur det går till och upptäcker hur mycket arbete det ligger bakom betena så kan man inte bli annant än sjukt imponerad.
Skulle vilja hylla alla otroligt duktiga betestillverkare som lägger ner så otroligt mycket tid och kärlek på sina skapelser så att vi som inte är så duktiga på sådant kan köpa deras konstverk.


Här är det "några" beten som väntar på att få lite färg på sig.

Här står Anders vid torkhjulet och "fixar" med "några" av sina Wolfar.




"Råkade" få med mig dessa två Wolfcreek Curly Jr

Efter några sms och ett samtal från familjen som jag "råkade" trycka bort så var det dax att saäga adjö och fortsätta min resa.

Ett stort tack Anders för en trevlig pratstund och att jag fíck besöka verkstaden.
Jag ska troligen upp till Östersund igen i sommar.
Hoppas du är hemma då.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar