06 juni 2014

I går var jag ( Mackan) ledig från jobbet och tänkte sticka iväg på ett par timmars fiske ifrån land.
Det var rätt svårfiskat från land där. Näckrosorna har tagit över nu så man fick styra betet mellan dom.
Först så körde jag med ett l gummibete med en offset krok bara . Mest för att testa att dra betet igenom all växtlighet och se om det fanns någon fisk där.
Det fanns en lite frustrerad liten gädda som högg på betet tre kast i rad, men den nådde nog aldrig fram till offset kroken. 
Jag slängde på ett gammalt mörtblänk och kryssade mellan näckrosorna .
Då kom ett hugg och den satt fast.  Kul tänkte jag . Den kändes lite bättre än den lilla frustrerade gäddan . 
Men det var ingen gädda, det var en asp!!

Skeddrag är jätte bra ,men jag, gädda och skeddrag fungerar inte . 
Jag får allt annat än gädda på dom .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar