02 juni 2014

Lite kvällsfiske

 I går stack vi ut på kvällsfiske.

Micke var den dom var först av oss .
Lika bra att fronta den första gäddan ifall man inte får några mer.




Fisket var segt för mig i början så Micke var snäll och  lånade ut en gädda till mig .
Det är så bra team kamrater gör, hjälper varandra.

Efter Micke lånat ut sin gädda till mig så smackade det till i mina prylar och detta "moster" högg !!
Det var en tuff fight på några sekunder.

Mc Rubber var betes som fungerade bäst .

En av Johans gäddor.

Så här glad blir man om man får en egen fisk som man bara behöver fronta lite.

Johan var den som tog kvällens finaste fisk.
Riktigt välmående 89a

Skapligt bred rygg.
Dom flesta gäddorna högg hårt och bestämt.
Vi hade några som var på och petade bara och en som bestämde sig för att hugga precis när jag skulle lyfta upp betet ifrån vattnet.
Riktigt fin och trevlig avslutning på denna helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar